2N3055 i agenci

Tajni agenci MALUJAZJI

Dotarł do mnie transport podejrzanych.
Konwojentami byli wojskowi z jednostki ULA6512. Znam tą formację od lat, można im ufać.

Podejrzani zostali ujęci na podstawie raportu sprawdzonego agenta o ps. Piotrek.

2N3055 zostanie roboczym kryptonimem bieżącej sprawy.

Protokół z przesłuchania w sprawie 2N3055 z dnia pierwszego kwietnia, bieżącego roku.

Podejrzani 1 i 2
Nadruk bezpośrednio na metalu. Wyglądają niewinnie.

Podejrzani 3 i 4
Nadruk na warstwie srebrnej farby. Farba niedokładnie przylega do metalu. Ale nie można przesądzać.

Podejrzani 5 i 6
Nadruk na warstwie srebrnej farby. Wyglądają podobnie, ale pozory mogą mylić.

Pierwsze pomiary na wykrywaczu kłamstw nie przyniosły rozstrzygających wyników.
Napięcie na badanym UCE= 5V. Prąd bazy, na początek, IB= 50mA
Podejrzany IC h21E
1 2,28 A 46
2 3,07 A 61
3 3,15 A 63
4 2,90 A 58
6 2,95 A 59

Na razie wszyscy idą w zaparte. Trzeba zwiększyć prąd.
Prąd bazy zwiększamy tak, żeby uzyskać natężenie 5,0A w kolektorze. To jest 1/3 prądu, jaki mają w oficjalnych papierach.

Podejrzany IB h21E
1 190 mA 26
2 130 mA 38
3 235 mA 22
4 175 mA 29
5 890 mA 5,6
6 240 mA 21

Piąty trzymał się dzielnie do trzech amper. Potem puścił farbę. Został ujawniony jako agent.
Zgłosił się na Świadka Koronnego. Będzie przesłuchiwany osobno.

Podejrzany 2, w porównaniu z 6, ma solidna blachę i solidne pokrycie galwaniczne. Nie ma znamion "oszczędności materiału". Ma wypukły kapelusz i trudno go tanio przemalować. Ma dobre wyniki z wykrywacza kłamstw. No i te szczere, niebieskie oczy !
Można założyć, że 2 ma krystalicznie czyste sumienie.

Podejrzany 1 po przesłuchaniu. Był niewinny. Sumienny kryształ 4,4 x 4,4 mm jest tego najlepszym dowodem. Ponad 19mm2.
Doprowadzenia bazy i emitera w postaci blach. Blachy lutowane do kryształu.

Podejrzany 3 po przesłuchaniu okazał się agentem MALUJAZJI. Jego kryształ nie ma nawet 2 milimetrów. To jest mniej niż 4mm2.

Podejrzany 4 po przesłuchaniu okazał się podwójnym agentem. Został wyposażony w 3 milimetrowy kryształ, lecz nie spełnił pokładanych w nim nadziei i został odrzucony. Z wysypiska podniósł go dobry człowiek i wyposażył w kryształ 2 milimetrowy. Na koniec został pomalowany.

Podejrzany 6 też jest agentem. Ma kryształ 2,2mm, ale jego 6mm2 ma się nijak do prawdziwych 2N3055 z ich 19mm2.

Wspólna fotografia po przesłuchaniu.
Świadek Koronny na przesłuchaniu wydał najbardziej zakonspirowanego agenta MALUJAZJI.
To właśnie podejrzany2 !

Duże niebieskie oczy i naga prawda.

Kryształ 3,0 x 3,0 mm i przewody o średnicy 0,25mm.

Tylko prawdziwy 2N3055 ma doprowadzenia bazy i emitera w postaci blach, reszta ma cienkie, lub cieńsze druty. Należy przypomnieć, że ciągły prąd kolektor-emiter wynosi 15A.
Tylko prawdziwy tranzystor ma miedzianą wkładkę pod strukturę, zmniejszającą rezystancję termiczną.
Agent 4 ma kryształ umieszczony w najgorszym miejscu - pomiędzy izolatorami przepustowymi. W tym miejscu Ciepło może się rozchodzić tylko w dwóch kierunkach. Radiator musi mieć otwory na przeprowadzenie wyprowadzeń bazy i emitera. Otwory nie przewodzą ciepła.

Trzeba zachować najwyższą czujność !
Może być ich więcej!