HLA 1310 układ hybrydowy
top_wiki_b.jpg

Przycisk, który ma niezawodnie zadziałać w każdych warunkach i który ma być sprawny przez wiele lat, musi być solidnie wykonany. Na przykład przycisk odpalenia rakiety… albo sygnał na obiad.

Przycisk działa przy sile nacisku około 1,6kG. Taka duża siła eliminuje przypadkowe potrącenia albo pomyłkowe przyciśnięcie. Dopiero stanowcze naciśnięcie uruchamia styki - normalnie rozwarte kontaktrony. Klawisz (a) jest zamocowany na osi (b). Pod klawiszem umieszczony jest magnes ferrytowy (b). Po obu stronach magnesu umieszczone są kontaktrony (k). Pomiędzy magnesem a kontaktronami znajduje się przesłona ze stalowej blachy, która ekranuje pole magnetyczne. Przycisk podnosi osłonę a wtedy pole z magnetyczne zwiera styki w kontaktronach.

Układ hybrydowy h i kontaktrony znajdują się na płytce drukowanej. Widać 9 przewodów podłączonych do tej płytki (poucinane są w trakcie demontażu przycisku).

Zdjęcie wnętrza układu HLA1310 wykonał Marek Strużyk.
Na pierwszym planie, z lewej, kondensator w kolorze cukierkowym - największy element w układzie. Trzy czarne obudowy z trzema wyprowadzeniami mogą zawierać tranzystory lub diody. Czarne meandry to rezystory o wartościach korygowanych laserem (cieńcie ścieżki na czarnym tle, to właśnie ślad wypalenia warstwy przewodzącej pasty).
Całość układu wykonana została na podłożu ceramiki alundowej i umieszczona w hermetycznej, metalowej obudowie. Baza z przepustami jest solidnie złocona. To zdjęcie obnaża prostotę schematu. Z czternastu wyprowadzeń, tylko trzy są wykorzystane. Prawdopodobnie jest to wzmacniacz do mikrofonu z radiostacji wojskowej, natomiast przycisk włącza ten mikrofon.
.
Kolega m napisał:
Opisujesz przycisk słuchawki telefonu polowego. ""Przycisk, który ma niezawodnie zadziałać w każdych warunkach i który ma być sprawny przez wiele lat,..""
; fajnie, tylko w trzech sztukach miałem zimne luty lub inne problemy na połączeniu płytka-przewód spiralny.
I jak z tym wojnę wygrać?"

- Całe szczęście, że nie było okazji sprawdzenia.
Dziękuję za komentarz.

.
Kolega Zbyszek napisał:
To jest zespół z mikrotelefonu polowego aparatu telefonicznego AP-82.
Przy okazji zapraszam do obejrzenia wystaw łączności w Podlaskim Muzeum Techniki Wojskowej i Użytkowej:

→→www.excitapolonia.pl/pl/muzeum-techniki/technika-wojskowa/lacznosc
-Dziękuję za informację. Już nie będzie tajna ani poufna!

Jeżeli ktoś ma uwagi na temat bieżącego wątku, to proszę o informację przez zakładkę Kontakt

→→Lista stron z tagiem "aplikacja"

Strony z tagiem "opis"

Rentgenometr D-08

przez qannqann 30 Apr 2018 21:21

d08_53m.jpg d08_33m.jpg
top_wiki_b.jpg

Scalony układ cyfrowy DTL

przez qannqann 28 Feb 2018 20:24

dtl_fcj101_26m.jpg
top_wiki_b.jpg

→→Lista stron z tagiem "urządzenie"

bot_wiki_b.jpg