Hybrydowy wzmacniacz mocy audio
gml_025_annmaz_4c.jpg gml026_2_47th.jpg gml025_rtg_einwall1_13.jpg
top_wiki_b.jpg

Układ hybrydowy zamknięty w plastikowej obudowie z metalową płytką do odprowadzenia ciepła.

GML025/2. Producent - TELPOD Kraków. Data produkcji - marzec 1980r.
Oznaczenia układu wykonane są na płytce aluminiowej, która zamyka układ. Z drugiej strony znajduje się płytka, która powinna przylegać do radiatora.
W innych wersjach układu (GML026) opisy są wykonane na płytce zamykającej układ, wykonanej z papieru bakielizowanego. Wyjaśnienia różnic przesłał kolega einwall1.

Zdjęcie GML025/2 wykonał pan Piotr Wiśniewski.

Poniżej - bracia GML025/2 i GML026/2 w gabinecie RTG.

GML025/2
To jest jedno zdjęcie w dwóch wersjach - pozytyw i negatyw.
Zdjęcie jest mniej kontrastowe od poniższego, ponieważ promienie RTG przechodziły przez dwie płytki aluminiowe. W GML026 jest tylko jedna.

GML026/2

Kolega einwall1 wykonał zdjęcia rentgenowskie domowym sposobem !
→→Opis metody !
To są pierwsze zdjęcia rentgenowskie na tych stronach - gratuluję inwencji !

Można porównać je ze zdjęciami otwartego układu GML026, zamieszczonymi poniżej.

Wzmacniacze serii GML w porównaniu z tranzystorem w obudowie TO3.
GML-026 (z kwietnia 1980 roku) ma obudowę wykonaną w całości z żywicy. GML-026/2 (styczeń 1982r) ma plastikowy stelaż z przykrywką z papieru bakielizowanego. Z drugiej strony układów znajduje się płytka aluminiowa, do której mocowany jest układ hybrydowy i tranzystory mocy. Tą stroną mocowało się wzmacniacz do zewnętrznego radiatora.

Dwa układy GML-026/2 (styczeń 1982r. i luty 1985r.) bez przykrywki.

Przykrywkę z papieru bakielizowanego można oderwać od stelażu (jest przyklejona). W ten sposób można było naprawić większość uszkodzeń wzmacniacza (przeważnie tranzystory mocy). Po zdjęciu przykrywki, widać płytkę ceramiczną z układem hybrydowym grubowarstwowym. Pola lutownicze, połączenia i rezystory są wykonane w technice past nanoszonych sitodrukiem a następnie wypalanych. Rezystancja rezystorów jest korygowana laserowo.
Do wykonania układu stosowane są różne typy półprzewodników. Co zaopatrzeniowiec "załatwił", to szło do montażu.
Tranzystory mocy są klejone do płytki aluminiowej. Między nimi przyklejony jest tranzystor BC147, będący czujnikiem temperatury radiatora (do kompensacji termicznej stopnia wyjściowego).

→→Schemat znajdujący się na Elektrodzie
Na tym schemacie znajduje się odpowiedź na pytanie: czemu zdecydowano się na układ wyjściowy pseudo komplementarny. Na schemacie znajduje się para tranzystorów 2N3055. Później montowano polskie BDP285 (jak widać na zdjęciach). Pamiętam wersje ze strukturami 2N3055, pokrytymi gumą silikonową. Te struktury pochodziły z importu i tu był problem, bo trzeba było za nie płacić twardą walutą.

→→Zdjęcie takiego układu
Ze strony UNITRAKLUB

→→Ciekawy opis układu ze zdjęcia

→→Zdjęcia rentgenowskie układów GML

→→Inne ciekawe hybrydy.

Jeżeli ktoś wie więcej na temat powyżej opisanego eksponatu, to proszę o informację przez zakładkę Kontakt

→→Strona zbiorcza układów hybrydowych

Lista stron z tagiem "otwarty"
→→Lista stron z tagiem "otwarty"

bot_wiki_b.jpg