Zdjęcia rentgenowskie - sesja 5
rtg_0068f2m.gif
Zdjęcia rentgenowskie
Zdjęcia testowe 5 sesja

Testowe zdjęcia rentgenowskie różnych obiektów - sesja 5

Zdjęcie 0064

Wtyki USB.

Zdjęcie 0067

Mały zasilacz sieciowy.

Zdjęcie 0068

RAM TOPLESS

Zalewy praktycznie nie widać. Widać zarys struktury ze względu na metalizację komórek pamięci i wyprowadzenia kolumn i wierszy.
Zdjęcie 0068

Zdjęcie 0070

Radzieckie lampy Geigera Millera.

Zdjęcie z aparatu zawiera informacje o kolorach RGB. Ekran wzmacniający świeci na zielono, ale każdy kanał zawiera informacje. Najsilniej jest naświetlony kanał zielony. Dwa pozostałe kanały barw, zawierają zbliżoną, ale nie taką samą informację.

Zdjęcia w odcieniach szarości wyglądają jeszcze inaczej.

Zdjęcie 0070. Lampa Geigera Millera typu STS-5. Lampa Zbudowana jest z cienkościennej rurki metalowej, obustronnie zakończonej szklanymi przepustami dla elektrody osiowej. Połączenie szkło-metal było złej jakości. W opinii eksploatatorów, te lampy były wysoce awaryjne.

Zdjęcie 0073 - 74

Transformator separacyjny zalany nieprzejrzystą żywicą epoksydową. Bez zdjęcia rentgenowskiego nie można ocenić, czy zawiera rdzeń kubkowy, walcowy, czy toroidalny.
Widać rdzeń toroidalny

Zdjęcie 0073 -74

Alternatywny sposób szukania prawdy.

Zdjęcie 0078

Bezpieczniki.

Zdjęcie 0078. Bezpiecznik instalacyjny na niski prąd (wkładka bezpiecznikowa Bi 6A). Bezpiecznik aparatowy, radiotechniczny, telewizyjny… O ile do niego możemy zaglądnąć, o tyle do instalacyjnego - nie. Drucik w tym bezpieczniku jest za cienki (100mA), żeby zostawił cień na ekranie.

Zdjęcia 0079 - 80

M48T02-70PC1 TIMEKEEPER ® SRAM.
Integrated, ultra low power SRAM, real-time clock, and power-fail control circuit.
Self-contained battery and crystal in the CAPHAT ™ DIP package.
32,768 Hz CRYSTAL; LITHIUM CELL.
NV SRAM; 2kx8bit; 4,75÷5,5V; 70ns; DIP24

Widać okrągłą baterię litową i cylindryczną obudowę rezonatora kwarcowego (typowego "zegarkowego").
Te elementy sa dolutowane (zgrzane?) do osobnych wyprowadzeń układu scalonego (widać ażur). Układ scalony został wykonany specjalnie do tego zastosowania.

Zdjęcia 0079 - 80. Układ scalony wraz z dodatkowymi elementami jest umieszczony w dodatkowej obudowie i zalany żywicą. Wysokość takiej kanapki wynosi ok. 8,7mm.
Czy można ten układ zaliczyć do układów hybrydowych? Przy dobrej woli, na pewno - w jednej obudowie znajdują się trzy elementy wykonane w skrajnie odmiennych technologiach.
Tak przy okazji, zużycie baterii oznaczało "śmierć" hardware.

→→Podobny element na zdjęciach RTG - sesja 8

→→Amatorskie zdjęcia rentgenowskie