Zdjęcia rentgenowskie - sesja 6a
rtg_096a.jpg
Zdjęcia rentgenowskie
Zdjęcia testowe 6 sesja

Testowe zdjęcia rentgenowskie różnych obiektów - sesja 6a

Zdjęcia wykonane w układzie podobnym, jak w poprzednich sesjach.
Napięcie 40 - 55kV. Czas ekspozycji 15 sekund.

Kulka z myszy. Stalowy rdzeń otoczony elastomerem. Metal zapewniał ciężar. Elastomer gładko się toczył i tłumił drgania. To już powoli historia.

Kultowa lampa jarzeniowa z DOLAMu LC631.

Przyrządy z tymi lampami są dalej używane. Czasami lampy migrują z nich do zegarów.
Kiedyś skończą się zapasy.
→→Zawsze miło popatrzeć

Wyświetlacz jarzeniowy skonstruowany w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Elektroniki Próżniowej w Warszawie.

Wyświetlacz powstał i był testowany w laboratorium. Szkoda, że nie trafił do radioodbiornika. Prawdopodobnie to jest wskaźnik dostrojenia.

→→Historia powstania i upadku polskiej plazmy. Strona Alka
Wyświetlacz znajduje się na pierwszym zdjęciu.
Więcej o tym egzemplarzu:
→→Polski wyświetlacz plazmowy z OBREP-u

Stareńki nabój myśliwski. Do broni gładkolufowej. Widać jeden śrut w strefie prochu. Widocznie wpadł tam przypadkowo.

Nabój jest ewaluowany. Był wystrzelony, łuska została zaopatrzona w nowy kapiszon (spłonkę), następnie został nasypany proch. Kolejno załadowano przybitkę, śruty i dekielek. Brzegi łuski (tekturowej) zostały ręcznie (krzywo) zagięte do środka. To właśnie jest ewaluacja.
Wszystko to, odbyło się przed II Wojną Św. Nabój przeleżał wiele zmian ustrojowych na strychu.
Na okuciu pozostał ślad po numerze 16.

Fragment karty płatniczej. Widać pole stykowe z CHIPem. Cienkie linie to czterozwojowa pętla sprzęgająca (antena) do operacji zbliżeniowych.

Karta MS. Z prawej pamięć na ażurze, w środku kość interfejsu i dalej pole stykowe.

Karta SD. Układ podobny, tylko ażur pamięci ułożony w poprzek karty. Nie ma żadnych, widocznych elementów dyskretnych.

→→Amatorskie zdjęcia rentgenowskie