Zdjęcia rentgenowskie - sesja 7
rtg_x_0127.jpg rtg_x_0143a.jpg
Zdjęcia rentgenowskie
Zdjęcia testowe 7 sesja

**Testowe zdjęcia rentgenowskie różnych obiektów - sesja 7 **

Zdjęcia wykonane w układzie poprzednich sesji. Napięcie 45 - 55kV. Czas ekspozycji 15 sekund.

Słuchawki

Przekaźnik kontaktronowy. Dwa kontaktrony wewnątrz uzwojenia. Prawdopodobnie zamknięte w stalowym ekranie. Oznaczenia nie są znane żadnej szukawce.
Rezystancja cewki 2200Ω, napięcie załączenia 7,3V, napięcie rozłączenia styków 4,3V. Prawdopodobnie nominalne napięcie to 12V.

Przetwornica Transformatorowa PT-1. Producent ELTRA.
Jest to transformator separujący z prostownikiem. Urządzenie "przetwarza" prąd przemienny o napięciu sieci, na prąd jednokierunkowy o napięciu niskim.
Jest to po prostu transformatorowa ładowarka do pięciu akumulatorów kadmowo - niklowych.
→→Opakowania PT-1

PT-1
Transformatorek o konstrukcji wywodzącej się z transformatorów dzwonkowych z rdzeniem płaszczowym.

PT-1
Widać diodę typu DZG. Prawdopodobnie DZG1. Napięcie ładowania nie przekraczało 7V. Akumulatorki zastępowały 4 baterie R6

Linia opóźniająca - bariera RLC. Stosowana do redukcji zakłóceń w sygnałach prądowych lub napięciowych.
Lininia ŁZT - 1,0 - 600, co oznacza 1µs dla rezystancji 600Ω.
Niewiele widać na zdjęciu rentgenowskim. Cały układ jest zamontowany na solidnej, miedzianej listwie, stanowiącej masę układu.

Zapłonnik (starter) do świetlówek. Razem z gniazdem.
S oznacza styk termobimetaliczny, umieszczony w rozrzedzonym gazie (czasami to jest wodór, dawniej był neon). Literą C oznaczyłem kondensator. Jak widać, metalu w nim nie widać.

Różne ażury. Największy kryształ ma austek. Jest poważnym kandydatem do palenia obudowy. Być może będzie zamieszczone zdjęcie struktury.

Układ hybrydowy grubowarstwowy HLY 1052 DOLAM

Układy HLY DOLAM

→→Amatorskie zdjęcia rentgenowskie